Followers

Tuesday 27 September 2011

Injuries mount for United

Injuries mount for United

Sir Alex Ferguson telah mengesahkan Wayne Rooney dan Javier Hernandez akan terlepas pertembungan Liga Juara-Juara yang akan datang dengan FC Basel di Old Trafford.

Rooney telah tersedia untuk seri 1-1 dengan Stoke pada hujung minggu manakala Hernandez limped selepas memulakan permainan, dan pemain tidak akan disediakan pada malam Selasa.

Ditanya mengenai Rooney, Ferguson berkata: "Dia yang tidak bermain esok Ia boleh menjadi sukar untuk menilai satu kecederaan hamstring Sudah tentu kita berharap kita mempunyai dia balik dengan cepat Dia tidak sedikit joging pagi ini tetapi itu sahaja Ia yang sukar untuk mengatakan....."

Hernandez, katanya: "kecederaan adalah mudah - ia kaki mati dia telah berjaya pada hari Sabtu Dia perlu bersedia untuk Sabtu depan [terhadap Norwich]."

Ia adalah permainan kedua berturut-turut bahawa Hernandez telah mengalami kecederaan tetapi Ferguson menolak cadangan perlindungan yang diperlukan lebih Mexico. "Sabtu kemalangan, kemalangan yang lengkap," katanya.

Walaupun kehilangan penyerang pilihan pertama, Ferguson sekali lagi akan dapat menyeru Danny Welbeck, manakala Dimitar Berbatov dan Michael Owen juga akan menolak tuntutan mereka, tetapi Manchester United mempunyai masalah kecederaan di seluruh pasukan dan boleh terdapat lapan tidak hadir terhadap Basel .

Jonny Evans (buku lali), Chris Smalling (pangkal paha) dan Nemanja Vidic (anak lembu) tidak berlatih, manakala Rafael (bahu) tidak hadir dalam jangka masa panjang, yang bermaksud Antonio Valencia kelihatan mungkin sekali lagi bermain di sebelah kanan kembali dalam suatu pembelaan juga memaparkan Rio Ferdinand, Phil Jones dan Patrice Evra.

Di bahagian tengah, Tom Cleverley (kaki) dan Darron Gibson (buku lali) kekal tidak tersedia.

Basle memenangi perlawanan pembukaan mereka dalam Kumpulan C 2-1 menentang Romania sisi Otelul Galati dan kata Ferguson Syarikat akan menghormati lawan mereka.

Beliau menambah: "Kami bermain Basle beberapa tahun yang lalu dan mereka telah sentiasa menjadi pasukan terkemuka di Switzerland. Switzerland telah mula untuk menghasilkan pemain muda yang baik - sebenarnya mereka telah sampai ke akhir bawah-21s Eropah tahun ini.

"Pasukan negara sentiasa yang agak baik dan kelihatan seolah-olah untuk mewakili diri mereka cukup baik dan perjalanan pasukan Basle mempunyai pengalaman yang baik di Eropah agak beberapa kali, jadi kami akan menghormati bahawa.''

No comments:

Post a Comment